잡담 Deadfall Adventures Digital Deluxe 계정삭제 관련
2025.07.23 09:31
Deadfall Adventures Digital Deluxe 계정삭제 관련
조회 수 304 추천 수 1 댓글 2
어느날 스팀에서 Deadfall Adventures Digital Deluxe가 삭제된다는 알림이 떴습니다
찾아보니 험블번들에서 구매했던 제품이 리보크 된것으로 보이네요
2014년에 구매한 제품이 계정에서 사라진겁니다 ㄷ
해당건 관련해서 몇몇 개인만 그런게 아니고 험블번들 구매건 모두 리보크로 보입니다
https://steamcommunity.com/app/231330/discussions/0/600784500009599912/
https://www.reddit.com/r/humblebundles/comments/1m5dogh/deadfall_adventures_bought_on_humble_store/
개인적으로 남긴 문의의 답변도 같이 올립니다
Hi there,
Thanks for taking the time to reach out to us about your license being revoked on Steam for Deadfall Adventures.
Due to reports such as yours, we have begun an investigation to find out what all has occurred. Humble has not issued any request to revoke or refund these orders - in fact, due to the age of many of these, its not even possible for us to refund through our payment processors.
Humble does not have the ability to create or revoke keys; this can only be done by the platform, and at the request of the developer or publisher. Due to changes by multiple platforms in regards to key availability, publishers will occasionally need to revoke unused keys in order to obtain new ones - this is actually why more and more keys are coming with expiration dates, and why stock can take time to acquire.
In this case, it seems that THQ Nordic may have requested a large key pool to be revoked by Steam, and valid keys were included.
We are currently reaching out to THQ to see what options are available in order to get licenses set back up for everyone affected, even if they lost their key obtained from a retailer other than Humble. Hopefully this can be resolved without additional keys being needed, or any actions needed by you. However, if we hear that this isn't possible, we will reach out to you for any next steps.
Take care,
안녕하세요,
Steam for Deadfall Adventures에서 라이선스가 취소된 것에 대해 문의해 주셔서 감사합니다.
귀하와 같은 보고로 인해 저희는 모든 일이 발생했는지 알아보기 위해 조사를 시작했습니다. Humble은 이러한 주문을 취소하거나 환불해 달라는 요청을 한 적이 없으며, 실제로 이러한 주문 중 상당수가 오래되었기 때문에 결제 처리업체를 통해 환불하는 것조차 불가능합니다.
Humble은 키를 만들거나 취소할 수 있는 기능이 없으며, 이는 플랫폼이 작성하거나 개발자나 퍼블리셔의 요청에 의해서만 가능합니다. 여러 플랫폼이 키 가용성과 관련하여 변경한 경우, 퍼블리셔는 새로운 키를 얻기 위해 사용하지 않는 키를 취소해야 하는 경우가 있습니다. 이는 실제로 점점 더 많은 키가 만료일과 함께 제공되는 이유이며, 주식을 취득하는 데 시간이 걸릴 수 있는 이유이기도 합니다.
이 경우, THQ 노르딕이 Steam에 의해 큰 키 풀의 취소를 요청했을 가능성이 있으며 유효한 키가 포함된 것으로 보입니다.
현재 Humble이 아닌 다른 소매업체에서 얻은 키를 분실한 경우에도 영향을 받는 모든 사람에게 라이선스를 다시 설정할 수 있는 옵션이 있는지 확인하기 위해 THQ에 연락하고 있습니다. 추가 키가 필요하거나 사용자가 필요한 조치 없이 이 문제를 해결할 수 있기를 바랍니다. 그러나 이것이 불가능하다는 소식이 들리면 다음 단계를 위해 연락드리겠습니다.
몸조심하세요.
찾아보니 험블번들에서 구매했던 제품이 리보크 된것으로 보이네요
2014년에 구매한 제품이 계정에서 사라진겁니다 ㄷ
해당건 관련해서 몇몇 개인만 그런게 아니고 험블번들 구매건 모두 리보크로 보입니다
https://steamcommunity.com/app/231330/discussions/0/600784500009599912/
https://www.reddit.com/r/humblebundles/comments/1m5dogh/deadfall_adventures_bought_on_humble_store/
개인적으로 남긴 문의의 답변도 같이 올립니다
Hi there,
Thanks for taking the time to reach out to us about your license being revoked on Steam for Deadfall Adventures.
Due to reports such as yours, we have begun an investigation to find out what all has occurred. Humble has not issued any request to revoke or refund these orders - in fact, due to the age of many of these, its not even possible for us to refund through our payment processors.
Humble does not have the ability to create or revoke keys; this can only be done by the platform, and at the request of the developer or publisher. Due to changes by multiple platforms in regards to key availability, publishers will occasionally need to revoke unused keys in order to obtain new ones - this is actually why more and more keys are coming with expiration dates, and why stock can take time to acquire.
In this case, it seems that THQ Nordic may have requested a large key pool to be revoked by Steam, and valid keys were included.
We are currently reaching out to THQ to see what options are available in order to get licenses set back up for everyone affected, even if they lost their key obtained from a retailer other than Humble. Hopefully this can be resolved without additional keys being needed, or any actions needed by you. However, if we hear that this isn't possible, we will reach out to you for any next steps.
Take care,
안녕하세요,
Steam for Deadfall Adventures에서 라이선스가 취소된 것에 대해 문의해 주셔서 감사합니다.
귀하와 같은 보고로 인해 저희는 모든 일이 발생했는지 알아보기 위해 조사를 시작했습니다. Humble은 이러한 주문을 취소하거나 환불해 달라는 요청을 한 적이 없으며, 실제로 이러한 주문 중 상당수가 오래되었기 때문에 결제 처리업체를 통해 환불하는 것조차 불가능합니다.
Humble은 키를 만들거나 취소할 수 있는 기능이 없으며, 이는 플랫폼이 작성하거나 개발자나 퍼블리셔의 요청에 의해서만 가능합니다. 여러 플랫폼이 키 가용성과 관련하여 변경한 경우, 퍼블리셔는 새로운 키를 얻기 위해 사용하지 않는 키를 취소해야 하는 경우가 있습니다. 이는 실제로 점점 더 많은 키가 만료일과 함께 제공되는 이유이며, 주식을 취득하는 데 시간이 걸릴 수 있는 이유이기도 합니다.
이 경우, THQ 노르딕이 Steam에 의해 큰 키 풀의 취소를 요청했을 가능성이 있으며 유효한 키가 포함된 것으로 보입니다.
현재 Humble이 아닌 다른 소매업체에서 얻은 키를 분실한 경우에도 영향을 받는 모든 사람에게 라이선스를 다시 설정할 수 있는 옵션이 있는지 확인하기 위해 THQ에 연락하고 있습니다. 추가 키가 필요하거나 사용자가 필요한 조치 없이 이 문제를 해결할 수 있기를 바랍니다. 그러나 이것이 불가능하다는 소식이 들리면 다음 단계를 위해 연락드리겠습니다.
몸조심하세요.
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2025-07-23 09:31
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2020-08-23 10:29
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스팀에서 내려간 게임 키로 등록가능할까요?
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Who's 정킈

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게임사에서 언제든 내 계정에서 게임을 삭제할 수 있다는 뜻이니....
안그래도 유비건때문에 웅성거리는데 장작을 넣고있네요 ㄷㄷ
thq 또 무슨 일이 있는걸까요
오래전에 구매하신건데 갑자기 삭제된다니 황당하실거 같아요;;