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이번 달 선공개는 전혀 취향이 아니어서 결제는 생각도 안했는데 자동 결제가 되네요..ㅠㅠ

 

그래서 환불하려고 네이버 검색해보고 환불 신청을 했는데..

 

환불 사유적고 밑에  Transaction ID 라는 거 13자리를 적어야 된다고 해서 그것도 다 적어서 환불 신청했는데

 

이런 메일이 왔더라구요..

 

제 짧은 영어로는 환불 사유와  Transaction ID 를 적어 보내라는 말 밖에 이해가 안되는데 이미 적어보냈는데

 

또 보내야 하나요? 아니면 그냥 기다리면 될까요? 토요일에 환불 신청했는데.. 일요일에 이 메일 오고 변화가 없네요ㅠ

 

Hi there,

We have received your email for help (case #1223169) and are currently assigning it to one of our Support Representatives.

Based on the category you selected when filing your request, we believe you would like to speak with us about a refund for an order you placed.

First, it should be noted that while we attempt to reply to everyone's request within 24 hours, occasionally we are unable to attend to requests immediately. *If you are awaiting a refund so that you can place an order for content that is only available for a limited time, go ahead and place the order now*. We don't want you to miss out on content that is only available for a limited time and we are more than happy to provide you with a refund if the situation doesn't end up satisfying you. We cannot re-open a sale or other limited time promotion after it has ended.

If you have already provided your transaction ID, no need to act further. Otherwise, the instructions below will help you locate the necessary information:

Next, there are a couple pieces of information which will allow us to efficiently process your request:

1. Refund reason
2. Transaction ID of the order

The transaction ID is a 13-character code included on the receipt for your order which begins with the letter X or the letter A. If you can locate this code, please provide it in a reply if you have not given it to us in your initial request. The transaction ID is a particularly useful bit of information because it allows us to locate orders even when they are not associated with your account or email address.

## PayPal or Amazon Payments
If you used PayPal or Amazon Payments to make your purchase, you can find your order's transaction ID in your payment history on your payment account. The information may also be found in your email inbox if you can locate the receipt for your purchase.

The Humble Transaction ID looks like this on PayPal:

![PayPal](https://support.humblebundle.com/hc/en-us/article_attachments/202557897/TID_Paypal1.png)

On Amazon Payments, the Humble Transaction ID looks like this:

![Amazon Payments](https://support.humblebundle.com/hc/en-us/article_attachments/202633298/TID_Amazon3.png)

If you have any difficulty locating your transaction ID, we have a help article to assist you with locating the code:

[Finding your Transaction ID](https://support.humblebundle.com/hc/en-us/articles/202556850-Finding-your-Transaction-ID)

## Debt/Credit Card (Stripe)
If you used the "Pay with Card" option and entered your billing information directly on our website and you have not received a receipt for your purchase, we can look up your order using your billing information. If your order falls into this situation, please provide the following information:

>
* The last 4 digits on the card used to make the purchase
* The expiration date on the card
* The name on the card
* Date of purchase
* Amount of purchase

## Other payment option
If you happened to use a different type of payment option, no worries! Simply let us know which payment processor you used for your purchase and we'll follow up with instructions to help you out.

If you have managed to fix the issue yourself or the mercenaries invading your quaint mountain village have retreated, reply to this email with "#resolve”.

To add additional comments, please reply to this email.


  • profile
    쾌진격 2018.09.03 23:51
    Transaction ID 번호는 지우시는게.. 개인정보 비슷한걸로 알고있어요
  • profile
    친우천왕 2018.09.03 23:56
    저걸 제공해야 환불해준다고 하던데 제가 잘 못 안건가요;; 이미 환불 신청할때 저 아이디 적는 칸이 있어서 적어서 보냈는데;; 그 화면은 다시 못 들어가서 못 지워요..ㅠ
  • profile
    뚜루두루 2018.09.04 00:19

    기다리시면 됩니다. ID 안 보냈으면 보내라는 소리고요

    결제 방법에 따라 ID를 어디서 확인할 수 있는지 도움을 주는 내용입니다

    주말이 걸쳐저서 조금 늦어지는 것 같은데 조금 기다리면 환불 됐다는 메일이 추가로 올 겁니다

    참고로 먼슬리 환불은 계정당 한 번만 가능하다고 알고 있어요

  • profile
    친우천왕 2018.09.04 02:16

    아.. 감사합니다 기다리면 되는 거였군요..ㅠ 다행이다..ㅎ 먼슬리는 자동결제 안되게 잘 체크 해야겠네요ㅎㅎ

  • profile
    ZINGA_Z 2018.09.04 00:23

    We have received your email for help (case #1223169) and are currently assigning it to one of our Support Representatives.

    -> 우리는 당신의 헬프이메일을 (case #000) 받았고, 현재 지원담당자에게 전달하고있습니다.

     

    If you have already provided your transaction ID, no need to act further. Otherwise, the instructions below will help you locate the necessary information

    ->transaction ID를 이미 제공했다면, 추가작업을 할필요가 없습니다. 그렇지않으면 다음규정을 통해 필요한 정보를 찾을수있습니다.

     

     

    그냥 기다리시면 될것같아요

  • profile
    ZINGA_Z 2018.09.04 00:29
    그런데 이번먼슬리 개인적으로는 선공개를보고나서 후공개게임 기대치가 높은데...별로 마음에 안드시나요?
    친우천왕님 몬헌 재미있게 즐기시니까 전투방식으로는 베르세리아도 좋아하실거라 생각했는데 ㅎㅎ
  • profile
    친우천왕 2018.09.04 02:26

    ㅎㅎ 베르세리아는 조금 관심이 가긴 했는데.. 시리즈 작이라는 말도 있고(스토리가 이어지는데 전작이 오히려 스토리상 다음이라고 하더라구요; 게다가 전작은 망작이란 말이;;) 전투는 좋은데 쓸데없는 이동시간을 잡아먹는 다는 말등등이 있어서 지금하는 몬헌이나 플레이 해야될 다른 게임들을 생각하니 시간적으로 위 두 단점을 감안하면서까지 할 생각이 안들더라구요ㅠ

     

    일주일에 월,수,금 저녁과 토요일은 하루종일(인데 대부분 반나절쯤 일정이 생기는..ㅠ), 일요일 오후6시전까지.. 적고보니 적은 시간은 아닌데.. 와이프랑 약속한 게임하는 시간이 저때 뿐이라ㅎㅎ 

  • profile
    친우천왕 2018.09.04 02:18

    ㅎㅎ 감사합니다..잘 못 읽어도 아이디랑 사유를 제대로 적어 보내라.. 는 정도는 파악했는데 나머지 내용들에 혹시 빠뜨린게 있나 싶었어요ㅠ

  • profile
    greenhuman 2018.09.04 10:11

    이거 자동메일입니다.  접수완료 되었고, 험블측의 몇가지 환불에 대한 규정이나, 안내에 대해 적혀있는 내용이고, 직원이 직접 보내는 메일은 직원이름과 이름옆에 (Customer Service) 가 붙고, 메일 끝부분에 인사와 함께 -직원이름이 한번 더 붙습니다.

     

    그리고 Transaction ID는 일종의 주문번호라고 보시면 됩니다. 이런 게시판에 공개적으로 올리는건 카드정보나 개인정보가 유출되어 악용 될 우려가 있지만, 험블측에선 주문번호를 알아야 취소가 가능하기 때문에, 직원에게 공개한건 신경안쓰셔도 됩니다.

  • profile
    친우천왕 2018.09.04 10:17
    아하 친절한 답변 감사합니다ㅎㅎ 자동이군요ㅜ 저 메일은 하루만에 왔는데 환불해준다는 답장은 3일째 안들어오길래 뭔가 빠뜨렸다고 보낸줄 알았어요ㅎ

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